Vadászat

A vadászat az egyik legtöbbet folytatott tevékenység a játékban. Mivel itt sok fegyver használatára van lehetőségünk így ebben a részben csak a legfontosabb adatokról teszünk említést. Az összes fegyvert két alapcsoportba lehet osztani a limitált fegyverek (L) és a nem limitált fegyverek (UL). A két fegyvertípust úgy tudjuk megkülönböztetni egymástól hogy a limitáltak neve után egy "L" betű látható.
Limitált fegyverek: A használatuk során keletkező kopás nem javítható. Tehát a fegyver amint eléri a minimum értékét eltörik, és tovább nem használható. Nagy előnye viszont az hogy amennyiben a játékos a fegyver használati szintjét már elérte (ezt a fegyver infojában lehet megnézni) úgy használatkor bonusz skilleket ad, addig amíg a fegyver használhatóságának maximumát el nem érjük. Ezek mellett az sem elhanyagolható hogy a legtöbb használata nagyon eco.
Nem limitált fegyverek: Javítható fegyverek, viszont nagyon magas lvl szint szükséges ahhoz hogy a fegyvert lehetőségünk egyen jó kondíciókkal használni. Használatára bárki képes de amíg egy kezdő például 25-75 között képes egy fegyvert használni, addig egy megfelelő szinten lévő játékosnak 50-75 közötti támadásra van lehetősége. Ez az értékkülönbség nem tűnik soknak viszont ha figyelembe vesszük hogy a fegyver kopását, amit általában a 50-75 közötti szinthez számolnak, akkor egy kisebb, lvl szintben megfelelő fegyvert sokkal olcsóbban lehet használni. Fontos megjegyezni hogy találhatók a játékban alacsony lvl szinten használható ul-es fegyverek de ezeknek legnagyobb része elég drága. Viszont a megfizethető ul-es fegyverek közé tartoznak a tt-s fegyverek (pl. Sollomate Opalo, S.I. Scorpion stb.).

Közelharc:
Ebbe a csoportba tartozik minden olyan fegyver ami nem használ lövedéket. Mivel semmilyen lőszert nem használnak így kopásuk jelentős. Fontos jellemzőik még hogy hatótávolságuk kicsi viszont az avatart Srength (erő) alapskilljét jelentősen fejlesztik. Ez az alapskill nagy hatással van arra hogy avatarunk milyen súlyt tud vinni, illetve a HP-re.

Axes (fejszék): hatótávolságuk általában kicsi 5-6 méter, sebzésük átlagosnak mondható. A percenkénti ütésszámuk, kevés kivétellel alacsony. Elég ritka fegyverek.



Shortblades (kések): hatótávolságuk általában 3-6 méter között van, viszont  percenkénti ütésszámuk magasabb mint a nagyobb kézi fegyvereknek. A könnyen megvásárolható kések legtöbbje átlagos sebzéssel rendelkezik.



Longblades (kardok): hatótávolságuk általában 5-8 méter között van. Jellemzőjük általában a kevesebb percenkénti ütésszám és a nagyobb sebzés. A kardok között már könnyebben találunk nagyobb sebzésűt is elérhető áron.



Power fist: ezekre a fegyverekre jellemző a legrövidebb hatótávolság ami általában 3-4 méter. Viszont ezzel szemben a percenkénit ütésszámuk messze a legmagasabb. A legtöbb kicsi sebzéssel rendelkezik de azért találhatunk nagyobb sebzéssel rendelkezőt is de a kardoktól messze elmaradnak.



Ezen fegyverek használatakor fontos egy heal-előt is beszerezni mivel a mobot csak teljesen megközelítve tudjuk támadni ami sokszor jelentős HP veszteséggel jár. 



Fegyverek:
Ebben a csoportban különböző lőfegyvereket találunk. Jellemzőjük hogy hatótávolságuk átlagosan magas 15-170 méter, így a mobokat egy jól megválasztott fegyverrel akár HP veszteség nélkül is megölhetjük. Előnyük hogy magasabb szintű mobok lelövésére is képesek vagyunk vele. Hátránya hogy mivel a lőfegyverekhez tartozó skilleket fejleszti, így az avatar srength (erő) alapskillje nehezebben fejlődik. Átlagosan elmondható, hogy a fegyverek lőtávolságának hosszával egyenes arányban csökken a percenkénti lövésszám.

Carbine:
Ezekből a fegyverekből szinte minden fajta található, a kis kezdő fegyvertől a legnagyobb sebzést végzőig.
Kedvelt fegyverek mivel nagy részét kedvező MU-val lehet általában megvásásrolni. Fontos jellemzőjük a hosszabb hatótávolság. A percenkénti lövésszámuk változó. Az újabb fegyvereknek általában magasabb. BLP-vel és Weapon Cell-lel működők is vannak a kínálatban. A fegyverekhez való lövedékek (ammo) magyarázatát lent találjátok.


Pistol:
Jelemmzőik szinte megegyeznek a carabine-éval, azzal a különbséggel hogy itt rövidebb hatótávolság párosul a nagyobb percenkénti lövésszámmal.


Rifle:
Általában BLP lőszert használó magasabb sebzésű, gyors lövésszámú fegyverek. Magasabb szintű játékosok kedvelt fegyvere.


Mindforce (támadó chipek): Ezeknek a leírása a Mindforce fejezet alatt található meg.


Fontos megjegyezni hogy bizonyos fegyverek eltérő lőszert (ammo) használhatnak. Azt hogy fegyverünkhöz mire van szükség, azt a fegyver infojában ellenőrizhetjük.  A kézi fegyvereket lövedékeik alapján négy csoportba sorolhatjuk.

1. csoport a BLP-vel működő fegyverek: katonasági fegyverekhez hasonló hang és képhatás



2. csoport a Weapon Cell-el működő fegyverek: filmekben látható laser fegyverhez hasonlít



3. csoport az Explosive Projectiles-el működő fegyverek: gránátvetők


4. csoport. néhány Rocktropián található fegyverekre vonatkozik. Található itt egy Cheep ammot használó fegyver. Illetve a Thing-ben található még a Low garage illetve a High garage nevezetű ammo. Ezek szintén csak az ott lévő tt-ben vásárolható fegyverekhez alkalmazható.

5. csoport egyben a jelenleg szinte a legtöbbet használt lőszer az Universal Ammo:


Az universal ammo nagyon fontos tulajdonsága, hogy nem TT-zhető, tehát a trade terminálba dobva nem kapunk érte pedet. 

Az Universal Ammot küldetések adják vagy shrapnel-ből lehet átváltani. 

Shrapnel

A shrapnel tt-zhető, tehát a Trade Terminálba dobva pedet kapunk érte. Amennyiben mégis lőszerre van szükségünk akkor a shrapnel ikonra jobb gombbal kattintva és a Convert to Ammo feliratot választjuk. Ekkor megkapjuk az Universal Ammo-t 101%-on váltva a shrapnelhez képeset. Ez azt jelenti hogy 100ped shrapnelből 101ped Universal Ammo lesz (még egyszer megjegyzem, hogy az Universal Ammo nem tt-zhető!)
Az Universal Ammo további jó tulajdonsága, hogy a bányász keresők és a mindforce eszközök is működnek vele.


A fegyvereket legjobban összehasonlítani a Dmg/PEC értékük alapján lehet. Ez az érték azt jelenti hogy egy fegyver egy PEC-ért mennyivel képes az adott mob életerejét csökkenteni. Tehát minél nagyobb egy fegyver Dmg/PEC értéke, az adott fegyver annál gazdaságosabban működik. A Dmg/PEC értéket a fegyver infojában nem találhatjuk meg, viszont az Entropiawiki információs lapon láthatjuk és összehasonlításokat is végezhetünk.

Kiegészítők:
A játékban több fajta kiegészítőt használhatunk a fegyverekhez. Itt most csak azokról lesz szó amik a fegyver Dmg/Pec értékét képesek javítani.

AMP: A fegyverre szerelhető erősítő eszköz. Dmg/Pec értékük jelentősen magasabb mint a fegyvereké így a fegyverre szerelve emeli ezt az értéket. Sokfajta AMP létezik mielőtt vásárolunk alaposan járjuk körül hogy a fegyver amivel használni szeretnénk milyen AMP-ot képes optimálisan működtetni. Ezt az összehasonlítást is  megtehetjük az Entropiawiki Weapon Compare V2 oldalán. Azt hogy az adott AMP-ott milyen fegyverre lehet felrakni az AMP infomáció részében tudjuk megnézni.

Laser AMP

BLP AMP

Ezeken kívűl bolygótól függően más kinézetben is előfordulnak. 

Ezen a képen egy összehasonlítás látható hogy miként változik egy Breer m1a fegyver, Dmg/pec értéke AMP-pal és anélkül.

Enhancers: Az enhancerekre jellemző hogy használat során nem nem kopnak, viszont használati idejük nem kiszámítható. Ez azt jelenti hogy használni őket csak csoportosan érdemes. A fegyverbe behelyezve 10db enhancert az összes eltörése után érdemes számolni hogy használatuk ár-érték aránya megfelelő volt-e.
Az enhancereket a fegyver infojának alján található 10db enhancer slot egyikébe lehet betenni attól függően hogy hányas számú enhancert használunk. Tehát az 1. ablakba csak és kizárólag pl. Weapon Damage Enhancer I tehető. Amennyiben mind a 10 helyen kis lakatot látunk akkor az a fegyver még nem tud enhancert használni. Fontos különbség a L-es és UL-es fegyverek között hogy a L-es fegyverek használat során maguktól nyitják fel a helyeket, addig az UL-es fegyvereknél elérve a nyitási határt külön a fegyver upteir-je által kért anyagok berakása után nyitható.

Bármilyen I.-es enhancert használni képes fegyver


Sokfajta enhancer létezik itt most a két legfontosabbat szeretném kiemelni röviden. 
Weapon Damage Enhancer: használatakor 10%-kal megnöveli fegyverünk sebzését. Természetesen ez azt jelenti hogy nagyobb fegyvernél kedvezőbb a használata. A Tier/enhancer oldal végén egy kicsit bővebben olvashattok erről.

Weapon damage enhancer 1

Weapon Accuracy Enhancer: 10%-kal növeli a critical (2x-es) lövések esélyét, amivel növel a vadászat hatékonyságát.


Weapon accuracy enhancer 1

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése